Het antwoord op die vraag kunnen wij niet invullen, maar jij bent er wel medeverantwoordelijk voor! Dit artikel geeft misschien al inzicht en/of roept meer vragen bij je op en als je vragen hebt kunnen we je ondersteuning geven in de weg naar dat antwoord.

Anton Mynott en Martijn Nas stellen dat elke organisatie begonnen is vanuit een Agile mindset. Ieder bedrijf is gestart met een behoefte die er in de markt leefde, noem het de Why van @Simon Sinek: "Welke klantbehoefte wil de organisatie gaan vervullen." Vanuit daar is de organisatie aan de slag gegaan –wellicht in het begin nog als een LEAN start up organisatie, later misschien uitgegroeid tot grote Enterprise. Als Startup maakte de organisatie snelle ontwikkelingen door, was de organisatie wendbaar en speelde zij Frequent in op vragen uit de markt en werden prioriteiten door de klant gesteld. Dit is feitelijk de What. Het Agile werken zit als dusdanig al in het DNA van de organisatie vervlochten! De vooronderstelling van Anton en Martijn is dan ook dat geen enkele organisatie gestart is met precies dat wat ze nu ook al leveren, er zijn altijd aanpassingen gedaan en verbeteringen doorgevoerd op basis feedback van de gebruiker! Het gaat erom de start up mentaliteit terug te vinden. Dit doen zij door de klant weer bewust te maken van deze mindset –o.a. middels diverse beproefde methoden en technieken. Dit is de How...

Een organisatie is elk moment bezig zich aan te passen aan de vragen uit de markt! Je moet wel als organisatie, want de wereld verandert continue, dus verander je mee!

Uiteindelijk gaat het erom hoe gedisciplineerd je met genoemde mindset van responsief reageren omgaat. Het gaat er om bewust te zijn waar verbeteringen mogelijk zijn en waar behoeften en kansen liggen. Een aantal zaken om af te vragen zijn:

  • Hoe goed luister ik naar mijn klant?
  • Weet ik waarom de klant wil wat hij nodig heeft?
  • Is onze oplossing daadwerkelijk een oplossing?
  • Kortom: hoe centraal staat mijn klant en krijgt de klant wat hij wil –en binnen de gestelde tijd?

 

Mike Stevens van Peoples Republic zegt:

“Ook wij passen die Golden Circle toe en luisteren naar onze klant door te proberen tijdig in te springen. Als Peoples Republic hebben wij als doel om de klant te ontzorgen en de klant te voorzien van de beste kandidaat. Wij werken altijd vanuit de klant en prioriteren onze klantvraag.  We vinden relaties belangrijk, daarom zorgen wij ervoor dat we luisteren naar wat de klant echt wil? Het is meer dan alleen de matrix van prijs’’.

Waarom dan Peoples Republic?

Mike gaat verder: Als je de Why, What en How van Simon Sinek erbij haalt, dan is Peoples Republic er, omdat er een duidelijke behoefte is bij onze klanten naar de beste IT professionals. Wij zorgen ervoor dat klanten binnen het IT-domein volledig ontzorgd worden. Het gaat daarbij om rollen van de Servicedesk tot aan de zwaardere programma managers. Vanuit onze locatie in Breda zijn we landelijk en in elke branche actief. Om oplossingsgericht te zijn hebben wij meerdere proposities, maar onze Corebusiness is de bemiddeling van ZZP’ers. Het invullen van de klantvraag betekent dat onze kandidaten het verschil maken tussen winnen en verliezen! De kandidaten die wij plaatsen hebben een frisse start- up mentaliteit en daardoor dragen zij bij aan de behoeften van de klant – onze klant!

Door de afgelopen 15 jaar wendbaar te zijn geweest en te luisteren naar onze klanten, weten wij wat er in de markt speelt. Wij hebben frequent klantcontact tijdens een bemiddeling van een kandidaat en in onze team-daily sturen we continue op de klantbehoefte. De combinatie van een persoonlijke benadering, kwaliteitsgerichte werkwijze en het streven naar langdurige relaties met onze opdrachtgevers en onze professionals, is de basis van Peoples Republic en de verbinding tussen de klant en de kandidaat. Wat ons het meest motiveert, is samen succesvol zijn met een grote glimlach! Op deze manier blijven we gemotiveerd zorgen voor die grote glimlach bij de klant en de geplaatste professionals.

michael

Interesse of vragen? Michael staat voor je klaar!

Bel of mail Michael met al jouw vragen.